Sequence HC Partners

Oferta badawcza

Badania ad-hoc

Na rynku farmaceutycznym nie ma tajemnic, są tylko nieprzebadane obszary!
Badania realizowane przez Sequence HC Partner są zawsze jak najlepiej dopasowane do potrzeb Klienta. W naszych projektach posługujemy się metodami:
- ilościowymi (wywiady telefoniczne, internetowe, face2face),
- jakościowymi (indywidualne wywiady pogłębione IDI, wywiady grupowe FGI).
- niestandardowymi (mamy bogate doświadczenie m.in. w badaniach typu mystery-shopper, badaniach dzienniczkowych).

Dzięki odpowiednio dobranej metodologii można odpowiedzieć na pytania istotne z punktu widzenia…

…Marketingu

Jakie schematy leczenia stosują lekarze? Jakie są kryteria wyboru leku? Ja lekarze oceniają mój produkt? Co powinny zawierać materiały promocyjne? Jaka jest optymalna cena dla mojego produktu?

->

m.in.:

SEGMENTER™, PACJENTER™, ECONOMEDICA™, badania potencjału produktu, testy materiałów promocyjnych, badania wizerunku produktu, badania cenowe

 

…Sił Sprzedaży

Jak są oceniane wizyty moich przedstawicieli na tle konkurencji? Jak skuteczna jest komunikacja przedstawicieli? Jak zmotywowani i usatysfakcjonowani są moi przedstawiciele na tle innych firm?

->

m.in.:

Studium Przedstawicieli Firm Farmaceutycznych - SPFF™, message recall, badanie zapamiętywalności wizyt przedstawicieli, badania aktywności promocyjnej konkurencji

 

…Dystrybucji

Czy mój lek jest dostępny i eksponowany w aptekach? Jakie leki rekomendują farmaceuci i dlaczego? Jakie leki tracą, a jakie zyskują na zjawisku substytucji?

->

m.in.:

badania poziomu substytucji aptecznej (typu mystery shopper), badanie dostępności leków w aptekach, badania opinii farmaceutów

Badania syndykatowe

Segmenter

Segmenter™ to klasyka całościowego spojrzenia na postrzeganie przez lekarzy produktów z danego obszaru terapeutycznego. Obraz wybranego rynku leków zostaje nakreślony dzięki rozbudowanym kwestionariuszom realizowanym na dużej próbie lekarzy specjalności istotnych dla tego obszaru. Najważniejsze zagadnienia mierzone badaniem to: znajomość poszczególnych brand’ów, zwyczaje terapeutyczne związane ze stosowaniem preparatów, percepcja i ocena wybranych produktów, postrzeganie działań marketingowych firm farmaceutycznych oraz postrzeganie samych firm farmaceutycznych.

Segmenter™ to narzędzie niezastąpione przy:

  • opracowaniu strategii i planów marketingowych
  • wchodzeniu w nowy obszar terapeutyczny
  • dostosowywaniu planu do zmieniającego się rynku
  • komunikowaniu planu marketingowego działowi sprzedaży (dla kierowników produktów)
  • weryfikacji osiągnięcia celów marketingowych

Zrealizowano już ponad 100 edycji Segmentera™ w różnych obszarach terapeutycznych!

Pacjenter™

Pacjenter™ to badanie rejestrowe pacjentów z danego obszaru terapeutycznego. Uzyskiwane dane szczegółowo opisują schematy terapeutyczne stosowane przez lekarzy, profil pacjentów leczonych danym lekiem, schematy zamian jednych preparatów na inne. Dzięki swojej wielowymiarowości zbiór danych o pacjentach można analizować na bardzo wiele sposobów, w zależności od pytań jakie stawia Klient.

Dane zawarte w Pacjenterze™ są niezbędne do przygotowania dobrego planu marketingowego dla każdego produktu!

Studium Przedstawicieli Firm Farmaceutycznych

Cyklicznie realizowane badanie środowiska przedstawicieli medycznych w Polsce uwzględniające różne aspekty ich życia zawodowego. Dzięki badaniu porównać można zespół firmy do ogółu rynku w obszarach „twardych” i „miękkich” – od warunków zatrudnienia i zakresu obowiązków do badania nastrojów i poziomu motywacji.

Studium Przedstawicieli Firm Farmaceutycznych™ jest skierowane do osób zarządzających firmami, odpowiedzialnych za działy personalne i bezpośrednio kierujących siłami sprzedaży. Wyniki badania mogą ukierunkowywać ważne decyzje biznesowe, a także stanowić wsparcie diagnozy potencjalnych problemów związanych z zespołem przedstawicieli.

Dotąd zrealizowano już 6 edycji Studium Przedstawicieli Firm Farmaceutycznych™. Do tej pory uczestniczyło w nim 58 firm farmaceutycznych! W ostatnim badaniu, prowadzonym w 2011 roku uczestniczyło ponad 1600 przedstawicieli.

Projekty specjalne

Economedica™

Economedica jest unikatowym projektem, przygotowanym w oparciu o dane pacjentów i opinie klinicystów, zaprojektowanym w celu zebrania kompleksowych danych epidemiologicznych, medycznych, kosztowych oraz opinii ekspertów na temat profilaktyki i leczenia przeciwzakrzepowego i przeciwpłytkowego w Polsce.

Economedica jest odpowiedzią na pojawiające się potrzeby z obszaru działań refundacyjnych (Market Access) i marketingowych poprzez analitykę danych i tysiącach pacjentów, zarówno w ambulatoriach, jak i szpitalach.

Projekt realizowany wspólnie z HTA Consulting - liderem doradztwa w zakresie oceny technologii medycznych w Polsce.

Aby uzyskać więcej informacji o naszej ofercie badawczej zapraszamy do kontaktu z Działem Badań:

Stefan Bogusławski
Partner Zarządzający
(22) 886 47 15
stefan.boguslawski@sequence.pl

Aleksandra Brysiak
Dyrektor Sprzedaży Badań
(22) 886 47 15
aleksandra.brysiak@sequence.pl